herniaoperatie

Een herniaoperatie kan de pijn in de wervelkolom verhelpen

Sinds een aantal jaar komt het steeds vaker voor dat mensen last hebben van een hernia. Helaas heeft dit voor een groot deel te maken met slijtage. Door deze slijtage worden er één of meerdere wervels tegen een zenuw aangedrukt. Dit kan natuurlijk ontzettend vervelende klachten opleveren. Zenuwpijn is immers ontzettend vervelend en kan ervoor zorgen dat je je dagelijkse activiteiten niet meer op je gemak uit kunt voeren. Zit jij momenteel ook in deze vervelende situatie? Dan is het verstandig om eens te kijken of je een herniaoperatie ziet zitten. Dankzij deze operatie is de kans groot dat de vervelende zenuwpijn verholpen wordt.

herniaoperatie

Een nekhernia verhelpen met een operatie

Er zijn een aantal verschillende soorten hernia’s. Eén van deze soorten is de nekhernia. Een nekhernia is een uitstulping van een tussenwervelschijf. Deze tussenwervelschijven dienen als schokdempers en zorgen ervoor dat het mogelijk is om je nek te bewegen. Denk je momenteel dat je last hebt van een nekhernia? Dan is het verstandig om een arts te raadplegen.

Een rughernia

Naast dat het ontzettend vervelend is om een nekhernia te krijgen, is het ook erg vervelend om een rughernia te krijgen. Een rughernia ontstaat wanneer de buitenste vezels van de tussenwervel beschadigd zijn. Ook dit zorgt voor zenuwpijn en kan vervelende gevolgen hebben. In veel gevallen wordt deze zenuwpijn als zeer heftig ervaren.